Veelgestelde vragen

Vragen over Phil at Home

Phil at Home is momenteel beschikbaar in een aantal regio's in België namelijk Leuven, Asse en Wavre én we breiden uit. Bekijk alvast wat de mogelijkheden zijn in uw buurt.

Momenteel zijn wij reeds beschikbaar in volgende postcodes in Leuven:

Leuven                  3000      
Heverlee                              3001
Kessel-lo               3010
Wilsele                  3012
Wijgmaal               3018
Herent  3020
Winksele 3020
Veltem-Beisem 3020
Blanden  3052
Haasrode              3053
Vaalbeek               3054
Bertem                  3060
Leefdaal                3061
Oud-Heverlee       3050
Zoetwater              3050
Holsbeek               3220
Nieuwrode             3221
Bierbeek 3360
Opvelp 3360
Neervelp 3370
Vertrijk 3370
Boutersem 3370
Lovenjoel 3360
Pellenberg 3212
Linden 3210
Lubbeek 3210
Wezemaal 3111
Rotselaar 3110
Kortrijk-Dutsel 3220
Wakkerzeel 3150
Tildonk 3150
Veltem-Beisem 3020
Veltem 3020
Bertem                  3060
Neerijse 3040
Korbeek-Dijle 3060
Hoegaarden 3320
Vossem

3080

Momenteel zijn wij reeds beschikbaar in volgende postcodes in Asse:

Affligem  1790
Essene 1790
Hekelgem 1790
Teralfene 1790
Asse  1730
Bekkerzeel 1730
Kobbegem 1730
Mollem 1730
Relegem 1731
Zellik 1731
Dilbeek  1700
Groot-Bijgaarden 1702
Itterbeek 1701
Schepdaal 1703
Sint-Martens-Bodegem 1700
Sint-Ulriks-Kapelle 1700
Liedekerke 1770
Merchtem  1785
Brussegem 1785
Hamme 1785
Ternat 1740
Sint-Katherina-Lombeek 1742
Wambeek 1741
Opwijk  1745
Mazenzele 1745

 Momenteel zijn wij reeds beschikbaar in volgende postcodes in Wavre - Waterloo:

Wavre  1300
Limal                     1300
Bierges                  1300
Rosières                1331
Terholst 3090
Rixensart               1330
Genval                  1332
Profondsart 1300
Ottignies-Louvain-la-Neuve  1340
Limette                  1342
Louvain-la-neuve  1348
Vieux Sart             1325
Gistoux                  1325
Dion-le-mont                        1325
Graven (incl.Gastuche)       1390
Doiceau                               1390
Ottenburg              3040
Waterloo  1410

Voor de klusjes aangevraagd via Phil at Home

Phil at Home werkt voor onderhoud, herstelling en aanpassing van uw woning samen met het netwerk van hooggekwalificeerde vaklui van Homeras, een onderdeel van AG Insurance.  De wachttijden zijn kort, de prijzen zijn marktconform en het werk is van topkwaliteit. Gaat het om een gedekt schadegeval of bijstand waarvoor u verzekerd bent? Praat dan eerst met uw verzekeraar.

Voor uw persoonlijke veiligheid

Als het om uw veiligheid of die van uw woning gaat, kiezen we voor Securitas, wereldleider inzake beveiliging.

Phil at Home is een combinatie van diensten en slimme technologie om uw persoonlijke veiligheid en comfort in huis te vergroten. Centraal in deze dienst staat Phil, de persoonlijke coördinator in uw buurt

Vragen over Phil

Wanneer u naar uw persoonlijke Phil probeert te bellen en hij of zij door omstandigheden niet meteen opneemt, wordt u doorgeschakeld naar de centrale dienst van Phil at Home.

Phil is uw persoonlijke coördinator die actief is in uw eigen regio!

  • Phil legt klaar en duidelijk uit hoe alles werkt: de tablet, de app, de sensoren, ...
  • Hij of zij coördineert alle klussen die u aanvraagt.  Uw Phil zoekt bijvoorbeeld voor u naar lokale leveranciers zoals traiteurs, drankcentrales, boodschappendiensten, …
  • Uw Phil zorgt ervoor dat uw veiligheidssysteem optimaal werkt.
  • Phil brengt u een bezoekje wanneer u dat nodig vindt.

Ook uw persoonlijke Phil verdient soms vakantie. Hij of zij brengt u daarvan op de hoogte en voor die vakantieperiode springt een Phil uit een andere buurt vlakbij automatisch in. De centrale dienst van Phil at Home blijft natuurlijk ook altijd paraat.

Phil komt enkel langs wanneer nodig, wanneer u dit wil en op afspraak.

Vragen over de voorwaarden

U hoeft geen klant te zijn of te worden bij AG Insurance voor uw verzekeringen. Phil at Home biedt diensten aan die buiten uw verzekeringen vallen. Met andere woorden, u kan dus verzekerd zijn bij andere of verschillende maatschappijen.

Vragen over installatie & werking

Phil at Home heeft wifi nodig. Hebt u die nog niet, laat die dan eerst installeren door de provider die u verkiest.

In de meeste gevallen is dit waarschijnlijk wel al gebeurd bij de installatie van uw telefoon en tv-aansluiting en moet u de wifi gewoon laten activeren.   

  

Phil samen met een professioneel installateur.  De installatie gebeurt volledig op maat in functie van de technische eigenschappen van uw woning.

Phil at Home monitort de status van de batterijen en vervangt ze indien nodig.

 

Alle sensoren en veiligheidsknoppen werken op batterijen. Daarnaast worden de slimme stekkers en de gateway aangesloten op de uw elektriciteitsnet. De Gateway werkt zowel op stroom als op batterijen zodat uw veiligheid niet in gedrang komt bij een algemene stroompanne.

Met Phil at Home bent u altijd gerust: een aantal doordachte veiligheidssystemen zorgen voor een veiliger gevoel in uw eigen huis.

U bent 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 verbonden met de alarmcentrale van Securitas die onmiddellijk uw vertrouwenspersonen en de nooddiensten verwittigen als dat nodig is.

Vier veiligheidsknoppen

Met vier veiligheidsknoppen waaronder een draagbare rond uw pols kan u altijd hulp inroepen. Even op een van die knoppen drukken en de meldkamer van Securitas reageert. Zij contacteren u of uw vertrouwenspersonen onmiddellijk om na te gaan of er hulp nodig is. U kiest zelf waar in uw huis u deze knoppen legt.

Rook-/ CO-sensor(en)

Is er rook of CO in uw huis, dan slaat de rookdetector automatisch alarm en stuurt een signaal naar de meldkamer van Securitas. Zij contacteren u of uw vertrouwenspersonen om onmiddellijk uit te vissen of er hulp nodig is. 

 

 

Vragen over hoe klant worden

Phil at Home organiseert samen met u, uw persoonlijke Phil en eventueel een familielid of vriend(in) een eerste ontmoeting. Daarna stelt uw Phil voor u een voorstel op maat van uw wensen en noden op. U tekent de overeenkomst en dan plant Phil een installatiedatum. Hij of zij regelt alles en zorgt er ook voor dat alles goed werkt.

Klantendienst van Phil at Home

  • Phil, uw persoonlijke coördinator, kunt u altijd bereiken tijdens de werkuren van maandag tot en met vrijdag. Kan Phil door omstandigheden uw oproep niet onmiddellijk beantwoorden, dan schakelen we die automatisch door naar de klantendienst van Phil at Home.
  • De klantendienst van Phil at Home kunt u van maandag tot en met vrijdag bereiken van 9 tot 17 uur. Buiten deze uren en tijdens de weekends gaat uw oproep naar een externe helpdesk die de dringende vragen onmiddellijk behandelt. Een niet-dringende vraag worden genoteerd en doorgegeven aan de klantendienst van Phil at Home, die u dan een antwoord geeft op de volgende werkdag. 
  • De Phil at Home-diensten zijn dus 24/7 bereikbaar. Dringende vragen beantwoorden we altijd onmiddellijk en we komen ook altijd onmiddellijk in actie als u in nood bent. 
  • Hebt u op uw veiligheidsknop gedrukt of merkt een van uw sensoren iets op en hebt u onmiddellijk hulp nodig, dan komt die er zo snel mogelijk aan, 24 op 7.  

Vragen over de tablet en app

Uw medicijnenlijst

Met Phil at Home volgt u probleemloos uw persoonlijk medicatieplan. U krijgt een dagschema, vinkt af welke medicijnen u al nam en ziet meteen wat u nog moet innemen. U kan voor bepaalde medicijnen ook een herinnering instellen. Als u dat wil, kunnen uw vertrouwenspersonen even opbellen wanneer u een bepaald medicijn niet hebt aangevinkt.

Uw klusjesdienst

Een handige gemeenschappelijke klusjeslijst waarin u klusjes kan creëren en uw vertrouwenspersonen ze kunnen opnemen of omgekeerd.

Hebt u een professional nodig voor een herstelling, een onderhoud of een andere klus in of rond het huis, dan kan u die klusjes rechtstreeks doorsturen naar Phil at Home. Een netwerk van gespecialiseerde vaklui staat alvast voor u klaar.

De klusjesdienst is te bereiken via uw tablet, en ook via de smartphoneapp van uw vertrouwenspersonen.

Uw vertreklijst

Een persoonlijke afvinklijst voor wanneer u uw huis verlaat om geen belangrijke zaken te vergeten zoals medicijnen of documenten. Staat alleen op uw tablet.

Uw foto’s

Een album dat alle foto’s verzamelt die u van familie en vrienden en andere contactpersonen krijgt.

Uw contacten

Een overzicht van al uw contactpersonen. U kan hen bellen, videobellen of een berichtje sturen. Zij kunnen dat natuurlijk ook allemaal met u.

Uw hoogsteigen Phil

U kan uw persoonlijke Phil-coördinator via de tablet opbellen wanneer u hem of haar nodig hebt of met een vraag zit over Phil at Home.

Kan ik de diensten van Phil at Home ook buitenshuis gebruiken?

Phil at Home heeft een verbinding nodig tussen alle slimme technologieën -sensoren, veiligheidsknoppen, tablet- in en rond uw huis. In uw tablet zit een mobiele internetkaart. U kan die dus ook buiten gebruiken. Uw draagbare veiligheidsknop werkt niet buitenshuis.