Woonzorgcentrum Dijlehof gaat de strijd aan tegen het sociaal isolement. En Phil at Home helpt hen hierbij!

Door de Covid-19 maatregelen kunnen fysieke bezoekjes aan oma en opa voorlopig niet meer.  Woonzorgcentrum Dijlehof uit Leuven zoekt naar oplossingen o.a. in de digitale communicatiemogelijkheden.

Phil at Home van AG Servicing heeft haar tablets ter beschikking gesteld zodat de bewoners met één druk op de knop kunnen bellen en videobellen met hun (klein) kinderen via Whatapp. Verder kunnen ze er ook makkelijk mee surfen op internet.  “Momenteel zijn er 12 van die toestellen in omloop", vertelt Campusdirecteur Rudi LOGIST.  "Om ervoor te zorgen dat onze bewoners contact kunnen houden, hebben we ook een Youtube-kanaal waarop families video’s kunnen posten. Bovendien leren we de bewoners werken met Whatsapp. Hun generatie is er niet in thuis, maar ze worden geholpen door het verplegend personeel.”

“Eén van de belangrijkste zaken voor bewoners is het sociaal contact. Activiteiten en bezoek geven kleur aan hun dag. Videobellen is een goede oplossing om, ondanks het bezoekverbod, in nauw contact te blijven met de bewoners van het Woonzorgcentrum”, vertelt General Manager Phil at Home Geertrui Van Camp.   “Aan Dijlehof biedt Phil at Home ook begeleiding vanop afstand mocht er toch nog technische bijstand nodig zijn.”  

LEES OOK: Blijf in contact met vrienden en familie met de Phil at Home tablet en app! https://www.philathome.be/nl/blog/blijf-in-contact-met-vrienden-en-familie-dankzij-phil-en-zijn-communicatiepakket