Senioren, loyaal publiek!

Hoe een nationale dienstverlener voor ouderen de lokale economie ondersteunt

 

Lokale ondernemers vormen het cement van een gemeenschap. Zij zijn bekend, vertrouwd en nabij. Toch kan het voor ouderen op een bepaald moment moeilijk worden om de weg naar lokale ondernemers te vinden. Phil at Home brengt de lokale economie tot bij ouderen wanneer zij daar zelf moeite mee krijgen.

Trouw publiek

Senioren zijn doorgaans verknocht aan hun lokale dienstverleners. De loodgieter van om de hoek, de tuinman wiens vader ze nog hebben gekend, de podologe die met plezier een praatje slaat en alle laatste nieuwtjes weet,… Senioren vormen dan ook een loyaal publiek voor de lokale economie.

Relatie in het slop

Toch kan er op een bepaald ogenblik en ongewild een kink in de kabel komen. Wanneer thuiswonende ouderen moeilijker te been zijn, of niet meer zo handig zijn met online afspraken, kan het gebeuren dat zij minder vlot de weg naar de lokale ondernemers vinden.

Verbindende factor

Op dat moment kan Phil at Home de link vormen die ouderen en lokale dienstverleners toch weer met elkaar verbindt. Phil at Home is een nationale speler gespecialiseerd in dienstverlening aan thuiswonende ouderen. Als persoonlijke coördinator zorgt Phil voor hun comfort en veiligheid, zowel thuis als buitenshuis, en voor de gemoedsrust van de senioren zelf en hun familie. Phil gaat bij oudere personen langs om actief hun behoeften te checken. Daarna coördineert hij alle diensten die de persoon in kwestie nodig heeft, zoals vervoer, maaltijdlevering of een klusjesman.

In het uitgebreide adressenboekje van Phil staan heel wat lokale ondernemers. Hij contacteert hen wanneer de oudere persoon in kwestie hen vraagt om zaken in en rond het huis te regelen en uit te voeren, zoals het onderhoud van een verwarmingsketel of het ontstoppen van een toilet.

Oproep

Tussen de plaatselijke bedrijven en Phil is er op die manier een mooie cohesie ontstaan: de ondernemingen staan garant voor nabijheid en lokale verankering; terwijl Phil hen een opstapje bezorgt naar die senioren die niet langer zelf een beroep op hen kunnen doen.  

In deze optiek nodigt Phil at Home de lokale dienstverleners niet alleen uit om in het kwalitatieve adressenboekje van Phil opgenomen te worden, maar ook om samen na te denken hoe de dienstverlening specifiek op de noden van het groeiende segment van thuiswonende senioren kan worden afgestemd.

Denkt u hier ook zo over ?  Zin om hierover met ons in gesprek te gaan?

Let’s talk ! contacteer Liesbet.vanhamme@philathome.be